بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با گردشگری ماچوپیچو

آشنایی با گردشگری ماچوپیچو

ماچوپیچو

·ماچوپیچو پر بازدیدترین مکان توریستی کشور پرو و مهم‌ترین منبع درآمد، به‌طور پیوسته در معرض خطرهای اقتصادی و تجاری قراردارد. ماچو پیچو در لغت به معنی کوه قدیمی می باشد و علت این نام گذاری این شهر نیز موقعیت مکانی آن می باشد این شهر، شهری سنگی و باستانی می باشد که در حوالی سال 1450 میلادی و در دوره اینکاها ساخته شده و می توان گفت که این شهر به سبب معماری متفاوت، موقعیت مکانی عجیب و عظمتی که دارد در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است. پس از گذشت یک قرن از زمان ساخت آن، هنگام حمله اسپانیایی به شهری متروکه تبدیل شد اما موقعیت مکانی آن به گونه ای بود که از دید اسپانیایی ها پنهان ماند و تا پیش از سال 1911 کسی از وجود چنین شهر رمز آلودی مطلع نبود. در سال 1911 شخصی به نام هیرام بینگهام که تاریخدانی آمریکایی بود این شهر را کشف کرد، جالب است بدانید که این اکتشاف کاملاً اتفاقی بوده و بینگهام در آن زمان به دنبال شهری گمشده نمی گشت.


· ماچو پیچو در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا و در دل کوه های آند قرار دارد، به عقیده بسیاری از محققان این مجموعه نمی تواند یک شهر معمولی باشد و به احتمال زیاد قلعه ای نظامی و یا محلی برای حفاظت از خاندان سلطنتی اینکاها بوده است.

معرفی مجموعه ماچو پیچو


· Sun Gate ( اینتی پونکو ) - اگر به تازگی از مسیر Inka Trail وارد شده باشید ، این اولین تجربه شما خواهد بود. دیگران می توانند از امتداد مسیر و تپه بالا بروند. از اینجا می توانید پشت هر دره ای که منظره ای عالی داشته باشد را مشاهده کنید. این یک پیاده روی کاملاً سخت است (احتمالاً از هر جهت 1-1.5 ساعت) اما ارزشش را دارد. اگر اولین اتوبوس را از Aguas Calientes بگیرید و مستقیم به اینجا بروید ، ممکن است بتوانید به موقع به آن برسید تا خورشید از کوه و از دروازه قابل دید باشد.

·  معبد خورشید - نزدیک قله شهر اصلی ، سنگ تراشی معبد باورنکردنی وجود دارد. با دقت نگاه کنید می بینید که دیوارهای سنگی متنوعی در سراسر شهر وجود دارد. بیشتر آنها سنگهای ناصافی همراه با گل، هستند. اما بسیاری از ساختمانها یا بخشهایی از ساختمانها با برجستگی دقیق تر و چشمگیر تر ساخته شده اند. معبد، اوج این فناوری است. با پایین آمدن از پله سنگی در میدان اصلی ، آن را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

·  Intihuatana - سنگی تراشیده شده به طوری که در روزهای خاص ، هنگام طلوع آفتاب ، خورشید سایه خاصی ایجاد می کند.

· معبد سه پنجره و ndash و معبد اصلی و ndash - تصور می شود که مکانهای اصلی تشریفات در ارگ قدیمی هستند. آنها کاملاً مرکزی و نسبتاً خوب حفظ شده اند.

· معبد کندور - راهنمایان تور سعی می کنند به شما بگویند که این یک معبد بوده است ، اما دقت کنید: بین طرفین کاندور ، محفظه ای با شیارهای تراش خورده در سنگ وجود داردکه مکانی است که کمر زندانیان را شلاق بزند ، و یک گودال ترسناک که اجازه می دهد خون زندانیان تخلیه شود. واضح است که کاندور نمادی از عدالت بی رحمانه بوده است.


کارهایی که باید انجام دهید

اگر مقداری انرژی در خود دارید قبل از اینکه بیش از حد خود را خسته کنید ، اطمینان حاصل کنید که چند روز وقت خود را برای آب و هوای Cuzco یا Aguas Calientes اختصاص داده اید.

·  وینا پیچو .این کوه شیب دار که در بالای انتهای جنوبی ماچو پیچو واقع شده است ، اغلب زمینه بسیاری از عکس های مجموعه های تاریخی است. از پایین به نظر می رسد کمی دلهره آور است ، اما در حالی که شیب دار است ، صعود دشواری ندارد و افراد مناسب و منطقی نباید مشکلی داشته باشند. پله های سنگی در بیشتر مسیر قرار گرفته و در بخشهای تندتر را کابلهای فولادی یک نرده احاطه می کنند. با این اوصاف ، انتظار نفس نفس زدن را داشته باشید.پیاده روی همراه با چشم انداز های زیبا تجربه شگفت انگیز و مناظر از بالا خیره کننده است ، از جمله نماهای چشم پرندگان در کل مجموعه در نزدیکی بالای آن نیز چند ویرانه وجود دارد. 

توجه 1: برای صعود به آن به یک بلیط مشخص و با هزینه بیشتر احتیاج دارید. 

توجه 2: فقط 400 نفر در روز اجازه صعود به کوه را دارند که به دو گروه تقسیم می شوند. گروه یک 07: 00-08: 00 وارد می شود و به آنها گفته می شود تا ساعت 11:00 برگردید. گروه 2 حدود ساعت 9-10 صبح وارد می شود در امتداد برخی از پله های بسیار شیب دار و کم عمق .... این مراحل اگر خیس باشند کمی خطرناک است ، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد. 

· اگر مدتی دنبال یک بارقه تنهایی هستید ، می توانید به سمت معبد ماه ( Templo de la Luna ) و غار بزرگ ( Gran Caverne) نیز قدم بزنید.) این یک پیاده روی طولانی و پیاده روی پرماجرا است. ممکن است برخی دریابند که این مجموعه ها واقعاً ارزشمند نیستند ، اما حیات وحش کمیابی در این قسمت دیده می شود (گزارش شده خرس های وحشی). این پیاده روی نیز بسیار جالب است زیرا با عبور از کوه ، زمین کوه را پشت سر گذاشته و وارد یک جنگل می شوید. یا با پیاده روی از قله Waynapicchu (که شامل برخی از نزولات نیمه عمیق اما سرگرم کننده تقریباً عمودی است) یا با شکاف از مسیر اصلی Waynapicchu می توان به این غارها رسید. به یاد داشته باشید که پایین آمدن از Waynapicchu بسیار آسان تر از صعود از این معابد است. برای این پیاده روی طولانی حتما آب و تنقلات زیادی به همراه داشته باشید. پیاده روی از قله به غارها و بازگشت به ایست بازرسی حدود دو ساعت طول می کشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده